DVD to Ewan McGregor?

Need help? Tips? Tricks? This is the place to ask any questions related to autograph collecting. New collectors, post your questions here!
Forum rules
Sponsored link: Google Workspace 14-day free trial <<arrow$

Image Upload your pictures here: Surf My Pictures | Google Photos | Imgbb | Tumblr | Imgur
Skywalker
Autograph Collector
Autograph Collector

DVD to Ewan McGregor?

Unread post by Skywalker »

I'm thinking of sending one of my DVD's to Ewan McGregor to get him to sign it. But I don't know if it's a good idea.. Have anyone done that before? 'Cause I'm a little worried I wont get it back, since that has happend to people who have send their own photographs.
Please give me some advices :?
Volante

Unread post by Volante »

Feedback mod: Please move

Hej Skywalker, välkommen till forumet :)

Jag tror inte jag skulle skickat ett DVD-omslag till Ewan McGregor. Han är vanligtvis bra på att svara på fanmail men oftast skickar han bara ut de där små korten som är signerade i förväg. Det sägs också att han väldigt sällan signerar Star Wars prylar (bilder, dvds, vad som helst...).

Men ibland måste man chansa lite, om du verkligen vill testa så ser jag inga problem med det :) Om han väljer att inte signera så får du antagligen tillbaka ditt fodral ändå!

Lycka till!

Johan 8)
Image
click banner to check out my autographs :)
Skywalker
Autograph Collector
Autograph Collector

Volante wrote:Feedback mod: Please move

Hej Skywalker, välkommen till forumet :)

Jag tror inte jag skulle skickat ett DVD-omslag till Ewan McGregor. Han är vanligtvis bra på att svara på fanmail men oftast skickar han bara ut de där små korten som är signerade i förväg. Det sägs också att han väldigt sällan signerar Star Wars prylar (bilder, dvds, vad som helst...).

Men ibland måste man chansa lite, om du verkligen vill testa så ser jag inga problem med det :) Om han väljer att inte signera så får du antagligen tillbaka ditt fodral ändå!

Lycka till!

Ja, det har jag hört och det är därför jag är lite orolig :P Men det finns säkert de som har fått sin DVD signerad, fast det kanske bara var för att han var på gott humör eller något :P
Men tänk om han inte skickar tillbaka den? Ah, jag skulle bli skitledsen :P

Jag vill ju verkligen ha hans autograf på omslaget eftersom det är min favoritfilm med min favoritskådis :P

Hm, svårt att bestämma sig.
Johan 8)
Volante

Unread post by Volante »

Vilken film är det?

Jamen skicka med returporto (SASE eller IRC eller vad du nu hittar på ;)) och hoppas på det bästa! Antingen får du tillbaka en snygg signerad DVD eller så får du tillbaka fordralet osignerat, eller i värsta fall (minst chans) får du inte tillbaka någonting.
Image
Skywalker
Autograph Collector
Autograph Collector

Det är filmen Big Fish. Den är i alla fall EN av mina favoriter, svårt att välja mellan så många bra..

Hur som helst;
Jo, du har nog rätt. Förmodligen får jag väl tillbaka filmen, med eller utan autograf.
Vart får man tag på IRC/SAFE någonstans? Är helt ny med sånt här så jag har ingen aning om vad det är, knappt. Haha.
Volante

Unread post by Volante »

Hehe, lugnt. IRC är en slags kupong (International Reply Coupon) man kan skicka med, som kändisen (kommer inte på nåt bättre ord) sen kan växla in mot rätt frimärken. Så om du skickar med IRC till någon i England, så kan kändisen växla in IRCn mot brittiska frimärken som sen används för att skicka något tillbaka till dig.

SASE (Self-addressed stamped envelope) är ett svarskuvert som du skrivit din adress och satt frimärken på. Återigen, om du skickar till England så sätter du brittiska frimärken på svarskuvertet, som kändisen sen använder för att skicka något tillbaka till dig.

http://www.fanmail.biz/mboard/viewtopic.php?t=14169

http://www.fanmail.biz/mboard/viewtopic.php?t=14171
Image
Skywalker
Autograph Collector
Autograph Collector

Jaha, okej. DÃ¥ vet jag :D
Det är bara att traska in på något postkontor och köpa väl?
Volante

Unread post by Volante »

Aa, men jag glömde säga att IRCs inte går att köpa i Sverige. Jag kan inte här i min lilla stad iaf :P Det kanske finns där du bor, det skadar inte att fråga! Dom borde heta IRC här också isåfall, eller svarskupong
Image
Skywalker
Autograph Collector
Autograph Collector

Okej.
Jag ska kolla upp det i alla fall.
Men tack för hjälpen :)

Post Reply